The Art of the Brick

När jag slutade jobba i dag skyndade jag mig iväg till stadens sportarena för att titta på världsutställningen "The Art of the Brick". Konstnären Nathan Sawaya ställer ut 80 av sina magiska och fantastiska skulpturer, gjorda av 1 miljon(!) legobitar.
Tyvärr kom jag dit lite sent; jag gick in 40 minuter innan stängning och man behöver mer tid på sig för att verkligen kunna titta ordentligt på alla verk. Men jag hann se alla och jag blev så imponerad av hur väl byggda och detaljrika de är. Jag har velat gå dit sedan utställningen öppnade i början av maj och den avslutas på söndag, så jag är glad att jag gick dit i dag och hann se den.  :o)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0