Inte bästa helgen

Den här helgen kommer jag inte att lägga på listan över de bästa i mitt liv. Den blev ett totalt antiklimax.  :(
Nej, det blev inget 100 minuters Body Combat-maraton för mig i går, och det blev heller inget öldrickande. När jag vaknade i går morse kändes förkylningen lite bättre men när jag satte mig upp för att kliva ur sängen kände jag mig konstigt yr och lätt illamående så jag var tvungen att lägga mig ner igen. Jag gjorde några försök till men jag kände mig inte tillräckligt stabil för att vara stående. I stället sov jag några timmar till. Vid lunchtid gjorde jag ett nytt försök, dels för att katterna skulle få mat och dels för att jag själv skulle äta något. Jag kokade två ägg och jag var tvungen att sitta ner de få minuter som det tog att koka dem, men när de var färdiga klarade jag inte av att vara uppe längre så äggen fick vara oätna och jag lade mig ner och sov igen.
Tre timmar senare gjorde jag ett försök att äta äggen och jag klarade av att sitta upp i en halvtimma innan jag gick tillbaka till sängen. Sista försöket gjorde jag strax före kl. 21 i går kväll och då var jag uppe i ett par timmar. Med undantag för de korta stunder som jag var uppe ur sängen så sov jag nästan ett dygn.  :O  Yrseln har kanske med förkylningen att göra, men jag inser ju också att det kan vara ett utmattningssymptom. Med tanke på hur mycket jag har jobbat den senaste tiden och hur lite jag har ätit den sista veckan på grund av förkylningen så är det inte så konstigt om kroppen inte orkar.
I dag har jag varit uppe lite mer, men jag har fått lägga mig ner flera gånger för att jag har känt mig yr och svag. Jag har inte sovit så mycket i dag, jag har inte känt mig lika trött som i går och det känns bra. Jag har läst ut en bok och gosat med kissarna i stället.
Jag är väldigt besviken över att jag missade maratonet i går; det lär dröja länge innan jag får en ny chans eftersom det bara är en eller ett par gånger om året. Det var dessutom jag som föreslog för instruktörerna att vi skulle ha ett maraton just den här lördagen eftersom jag var ledig då och det gör det lite extra surt när det var jag som "valde" datum och sedan inte kunde vara med själv.  :´(  Jag vet inte heller när jag har en helt ledig helg nästa gång. De kommande sex helgerna jobbar jag och sedan vet jag inte än hur schemat ser ut efter det. Det blir inte så många fler öldrickar-chanser den närmaste tiden i alla fall.  :(
Efter en hel helg i sängen tar jag nya tag i morgon; nu ska jag jobba 17 dagar i rad. Det blir kanske mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0