SRF 2018

Årets SRF tog som vanligt slut alldeles för fort. Men vi tar det från början...
I onsdags morse åkte jag först iväg och lämnade kissarna på pensionat. Jag hade bestämt att de också skulle få åka på semester den här gången. Sedan åkte jag tillbaka hem där jag blev upphämtad av Claes.
Vi styrde bilen söderut och hämtade upp Johanna, Mikael och Maria på vägen. Ett antal timmar och några kisspauser senare var vi äntligen framme i Hasse´s hus i Pukavik. Jag och Maria hade tänkt att se ett band kl. 15.30 (Three Dead Fingers), vilket vi skulle ha hunnit, men vi valde att stanna och umgås med de andra i trädgården i stället. Där sattes nivån på den här festivalen...
 
 
Vi grillade och hade trevligt en stund innan några av oss åkte in till området för att se Nocturnal Rites. Men efter den konserten åkte vi tillbaka till huset och satt i trädgården till sent på natten.
 
Torsdagen tillbringades också till stor del i trädgården med lite grill och trevligt sällskap. Vi åkte in till området på eftermiddagen och började med att se lite av The Dark Element. Efter det såg vi ett band som kommer från Linköping, Nekrokraft. Lite senare såg vi lite av Helloween och sedan avslutade vi kvällen med att se hela konserten med Iron Maiden.
 
 
Det var ganska många som skulle åka tillbaka till huset samtidigt efter det, så jag, Claes och Jörgen gick i stället. Det är drygt 5 km och det tog exakt på minuten 1 timma. En skön promenad mitt i natten. Det måste ha sett ganska roligt ut för de som såg oss; jag och Jörgen gick först och efter oss kom Claes iklädd munkkåpa.  ;D  När vi kom fram var det fest i köket men jag var bara med en liten stund innan jag lade mig.
 
Fredagen började likadant som torsdagen, men vi tog en promenad till badplatsen som ligger bara några minuter från Hasse´s hus. Det är flera som bor i huset som brukar gå ner till havet och bada när det är fint väder, men jag har aldrig ens gått ner till stranden. Så nu när jag var där för 14:e gången var det verkligen dags!
 
 
Sedan fortsatte dagen med lite grill och trevligt sällskap i trädgården innan vi åkte in till området igen. Vi såg hela konserterna med Stone Sour och Ozzy Osbourne. Fredagen slutade också med lite party i trädgården till sent på natten.
 
 
På lördagen bytte vi ut grillmaten mot ost och kex. Vi hängde i trädgården ganska länge även sista dagen innan vi åkte in till området. Där såg vi lite av Stratovarius, lite av Tarja och lite av Judas Priest.
 
Söndag betyder alltid att vi packar in oss i bilen för hemfärd. Vi kom iväg ganska tidigt men med stopp för lunch och avsläpp tog det sex timmar innan jag var hemma. Då åkte jag direkt och hämtade hem kissarna.
 
Så var det slut för den här gången. Löste Johanna in alla sina drinkbiljetter som hon fick av mig i julklapp? Ja, det gjorde hon.  :)
 
 
Hade vi roligt? Ja det hade vi. Det blev många skratt de här dagarna. Som t.ex. när det skulle tas simmärken som silvergrisen och järnhingsten, eller på fredagkvällen när jag var med om min sjukaste (och kanske roligaste) bilresa någonsin. Det var också ett annat tillfälle som inkluderade min hand på en vakts rumpa. Det finns tydligen bildbevis på det. Men jag frågade om lov först innan jag rörde honom!  ;o)
Det är saker som är så otroligt roliga för oss som är med, men som är svåra att återberätta för någon utomstående som inte kommer att förstå det roliga.
 
Skratt och roliga stunder får 4+ av 5 möjliga.
Vädret var det bästa på många år och får 5 av 5 möjliga.
Antalet konserter som jag såg var lågt. Jag hade (som vanligt) tänkt att se så många fler, men... Jag ger mig själv bara 2 av 5 möjliga för det.
SRF 2018 får 4 av 5 möjliga.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0