Djurägare i dag

Jag har haft en ledig dag i dag och då spenderade jag förmiddagen på Djurdoktorn. Inte för att jobba den här gången, utan som djurägare. Jag var där med Raven för att försöka att komma till rätta med hennes magproblem. Hon har ju haft diarré från och till sedan hon fick sina sista tänder utdragna för 2,5 år sedan, men nu är det värre än tidigare. Så jag bokade en tid hos "hennes" veterinär som undersökte henne och tog ett blodprov. Veterinären sa att Raven "ser oförskämt fin ut för att ha haft diarré så länge". När provsvaren vara klara sa veterinären att Raven har "väldigt fina värden för att ha haft diarré så länge". Alla värden låg inom referensramarna och det var inget som avvek. Hon verkade förvånad över att Raven´s fysiska form, hälsa och värden är så bra när hon har varit dålig i magen under så lång tid. Jag kan knappt tro det heller, men jag är så klart både lättad och glad för att hon är så frisk. Speciellt med tanke på både hennes ålder och magproblemen.  :)
Nu ska vi skicka in avföringsprov för att se om det visar något som kan vara en orsak till diarrén. Jag ska samla bajs från Raven från tre olika dagar och lämna in det till Djurdoktorn i början på nästa vecka så att det kan skickas på analys.
Beroende på vad provet visar så ska vi bestämma hur vi ska gå vidare för att få bukt med diarrén. Men det som vi pratade om var medicinering med kortison och eventuellt ett ultraljud. Om det inte visar sig vara något som enkelt kan lösas med en avmaskningskur, eller något värre som t.ex. en tumör.  :/
 
Eftermiddagen i dag spenderade jag "hemma" där jag hälsade på de äldre i släkten, och i kväll har jag lagat mat så att det räcker till tre matlådor, för jag ska jobba hela helgen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0