Fanta hos kattdoktorn

Ledig måndag i dag med ett inbokat besök på Djurdoktorn. Fanta skulle få sin årliga vaccination och jag ville ha en hälsokoll på henne eftersom hon har tappat ganska mycket vikt på kort tid. Veterinären gjorde en yttre genomgång på Fanta men tyckte att hon trots viktnedgång ser bra ut i hullet, så vi bestämde att vi ska avvakta med blodprov ett litet tag. I stället ska jag ge henne lite foder med högre fetthalt blandat med hennes vanliga foder. Om Fanta trots det fortsätter att gå ner i vikt ska vi ta ett blodprov om en månad eller två för att se om det är något sjukdomsrelaterat som orsakar viktminskningen.  :/
Fanta var så duktig hos veterinären. Hon lät sig kännas och klämmas på utan att protestera alltför mycket, och hon sa ingenting när hon fick sprutan. Jag är så stolt över båda mina kissar som beter sig idealiskt när de är hos veterinären.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0