Mat och musik i Göteborg

Jag kom hem klockan 04.10 i morse. I går hade jag nämligen en planerad aktivitet; jag var i ett soligt Göteborg för att gå på konsert.
När vi kom fram till Göteborg började vi med att äta mat på "The Bishop Arms" och sedan gick vi till "Trädgår´n" för att dricka ett par öl. Där träffade vi bekanta både hemifrån och SRF.  :)  Vi hann även med ett kort besök på "Rockbaren" innan det var dags att gå till Ullevi.
Jag hoppade över det första förbandet och kom precis lagom till att det andra förbandet (Ghost) började.
 
 
Sedan var det äntligen dags för Metallica. Jag har ju sett dem ganska många gånger tidigare, men det här var deras bästa scenshow hittills. Jag tyckte att den var sååå bra! Som konsert i helhet konkurrerar den starkt med den som jag tycker är den bästa av alla Metallica-konserter som jag har sett; den gången de spelade med de andra banden i Big4 på Ullevi 2011. Jag har svårt att bestämma mig, så det kan faktiskt vara så att konserten den gången och konserten i går får dela platsen som den bästa Metallica-konserten.  :o)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0