Jourcentralen

Jag åkte inte till akuten i söndags. Min hand var bättre även om det fortfarande gjorde ont; såren såg fina ut, svullnaden hade gått ner nästan helt och jag kunde röra fingret mer. Så jag bestämde mig för att vänta till måndag morgon i stället och då ringa till vårdcentralen.
Så i går morse ringde jag till vårdcentralen och pratade med en sköterska som tyckte att jag ändå skulle träffa en läkare med tanke på att en av tänderna hade gått in nära en led. Sköterskan bokade en tid åt mig på jourcentralen ett par timmar senare så jag gick dit och träffade en läkare. Besöket tog ungefär sex minuter. Läkaren tittade på min hand och tyckte att den såg bra ut och att såren var fina. Han skrev ändå ut ett recept, men jag ska inte hämta ut det om det inte är så att det blir någon försämring på något sätt, och det borde jag i så fall märka inom ett par dagar.
Nu har det gått så pass lång tid och det har bara blivit annu bättre, så jag tror inte att jag behöver hämta ut receptet. Skönt att slippa antibiotikan och skönt att det inte blev värre!  :)
Det är dessutom anmält till mitt försäkringsbolag om det blir så att jag får problem med den leden i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0