Covid-19 vs SRF

I dag kom beskedet som jag och många tusen andra har väntat på i snart två månader. Årets Sweden Rock Festival är inställd.  :(  Precis som allt annat som ställs in och skjuts upp på grund av coronaviruset så blev det alltså likadant för den bästa festivalen. Det var väntat; jag har haft det på känn ända sedan restriktionerna kom för sju veckor sedan, men trots att jag förstod att det skulle bli inställt så är jag ju så klart väldigt besviken.
Det här var den bästa line-upen på många år enligt mitt tycke. För det första skulle jag ju äntligen få se Nightwish som jag aldrig har sett, och för det andra så var det sååå många bra band bokade till årets festival.
 
Jag hade tänkt att se:
Nightwish, Volbeat, In Flames, Guns n´ Roses, D-A-D, Within Temptation, Accept, Raubtier, Alestorm, Eluveitie, Gojira, Amaranthe, Sonata Arctica, Evergrey, Eclipse, Freedom Call, Lee Aron, Unleash the archers och förhoppningsvis några till.
 
Om man vill behålla sin biljett så gäller den nästa år i stället. För de som hellre vill ha pengarna tillbaka så kan man få det. Jag behåller min biljett. Det är 414 dagar kvar...  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0