Ultraljud

I dag har jag varit med Raven på mitt gamla-gamla jobb igen. Vi skickade iväg ett nytt avföringsprov och gjorde ett ultraljud på buken. Veterinären gjorde det grundligt så det tog en stund. Hon hittade ingen orsak till diarrén för både magsäcken och tarmarna såg normala och bra ut. Däremot hittade hon något annat; dels är ena njuren lite mindre än den andra och dels finns det också en förändring i eller på levern nära gallblåsan. Det kan vara orsaken till att Raven kräks så ofta nu för tiden. Raven visade också att det gjorde ont i det området när veterinären använde ultraljudsproben där.
Veterinären ska invänta svaret på avföringsprovet och diskutera både problemet med diarrén och det som hon hittade på ultraljudsundersökningen med en annan veterinär innan hon ringer till mig igen, så jag hör nog inget förrän nästa vecka efter påskhelgen. Beroende på vad hon/de har kommit fram till då så får vi se hur vi ska gå vidare. Eftersom vi inte har hittat någon orsak till diarrén så är nästa steg att ta en biopsi på tarmen, men det är ett ganska dyrt ingrepp och jag vet inte om jag vill utsätta Raven för det. Sedan beror det också väldigt mycket på vad veterinären har att säga om förändringarna på levern och storleksminskningen på ena njuren. Det kan vara så att vi måste prioritera en behandling av det före diarrén, men det kan också vara så illa att förändringen på levern är en tumör.  :/
Raven var så duktig, trots att det tog lång tid och att det gjorde ont på ett ställe.  :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0