Besök som djurägare på mitt gamla-gamla jobb

Jag började dagen i morse med ombesiktning av bilen. Den blev godkänd.  *Puh!*
Sedan åkte jag hem och hämtade Raven för att åka med henne till veterinären på mitt gamla-gamla jobb. Det var dags för ytterligare ett försök (det sista?) att komma tillrätta med hennes magproblem; hon har ju haft diarré i snart tre år. Nu har hon tyvärr även börjat att kräkas ganska mycket och gå ner i vikt, vilket kan vara symptom på något mer. Den här gången tog vi blodprov för att kolla värden på sköldkörteln och bukspottkörteln. Det första fick jag svar på direkt; det såg bra ut. Det andra provet skickades iväg för analys så det tar några dagar innan veterinären hör av sig till mig med svaret på det. Veterinären hade några förslag på hur vi sedan ska gå vidare beroende på vad det svaret visar. Det vore fantastiskt bra om vi kunde hitta ett sätt att få stopp på diarrén, både för stackars Raven´s skull och för att jag ska slippa allt bajs och kräks här hemma.  :/
Raven var som vanligt jätteduktig och jag hann med en fika med mina före detta kollegor.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0