Anmält mig som extra arbetskraft

Vården befinner sig i en enorm kris, både i Sverige och resten av världen. Intensivvårdplatser och respiratorer räcker inte till alla de virussmittade som behöver mest hjälp, skyddsutrustningen börjar att ta slut och vårdpersonalen går på knäna av arbetsbelastningen.
Så i kväll har jag skickat in en ansökan om att ställa upp och arbeta extra inom humanvården vid sidan av mitt ordinarie jobb. Jag är ju utbildad djurvårdare på nivå 2 och det är likvärdigt med undersköterska inom humanvården, plus att jag har steriltekniska kunskaper. Jag skrev i ansökan att jag helst vill jobba "bakom kulisserna" och inte ha så mycket patientkontakt med tanke på smittorisken; jag vill inte riskera att bli smittad och behöva vara hemma från mitt "riktiga" jobb. Men om det finns något där för mig att göra så ställer jag gärna upp. Så vi får se om jag behövs och någon hör av sig.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0