Samma mat hela tiden

Jag har så dålig fantasi när det gäller mat. Oftast så är det samma maträtter som görs om och om igen här hemma. Det är några standardrätter som lagas ganska regelbundet och så är det några andra enstaka som jag varierar lite med. Det blir ganska långtråkigt i längden.
Det händer lite då och då att jag äter något gott hos någon eller får ett tips från någon som jag tänker att "Det måste jag laga någon gång!", men när jag sedan ska tänka ut vad jag ska äta så har jag självklart glömt bort allt gott som jag har tänkt att jag någon gång ska göra.
 
Jag provade en matkasse under en period just för att jag skulle få lite variation och tips på nya maträtter. Av fyra rätter i varje leverans så var det kanske tre som var ok och bara en som var riktigt bra. Några få enstaka rätter föll mig inte alls i smaken, men några andra kan jag absolut tänka mig att laga igen. Nu har jag pausat den tjänsten sedan ett tag tillbaka, så jag står och stampar i brist-på-fantasi-när-det-gäller-mat-rutan igen.
Därför ska jag prova ett nytt sätt; jag ska skriva ner alla maträtter som jag brukar göra. Då kanske jag kommer på några som jag inte har gjort på länge och då har jag några "nygamla" att variera med. Jag ska också bli bättre på att skriva ner allt gott som jag äter hos någon annan och alla tips jag får, så att jag inte glömmer bort det.
Så, mot roligare mat!  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0