Noll julkänsla

I dag är det en månad kvar till julafton. Om jag tycker att jag har haft väldigt lite julkänsla de senaste åren så är julkänslan nere på minus i år.  :/  Vi är i slutet av november och det har inte ens varit lite kallt än; i dag låg temperaturen runt +10 grader och inte en snöflinga i sikte. Men det är inte vädret som ensamt är orsak till avsaknaden av julkänsla. Den största anledningen är Covid-19 som gör att julen inte kommer att vara som vanligt i år. Med alla restriktioner, råd och rekommendationer som man ska följa så borde vi nog inte fira jul alls. Nu vet ingen hur läget är om en månad, men vår plan just nu är att vi som vanligt ska vara hos min kusin och co. Däremot kommer vi inte att vara lika många som vi brukar och vi ska göra det "lite mindre". Det är sorgligt att många fler än vanligt kommer att sitta ensamma hemma i julhelgen på grund av smittorisken. Men om läget förvärras så kanske ALLA får sitta ensamma hemma och bara träffa dem som de eventuellt bor ihop med.
Så jag är inte så besviken över att jag inte har någon julkänsla, för i år blir ändå inte julen som vanligt.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0