Positivt foderbyte

Det har hänt något som kanske är alldeles fantastiskt bra. Jag vågar inte ta ut för mycket i förskott, men för tillfället ser det ganska bra ut.
Det har med Raven och hennes magproblem att göra. Efter att hon har haft diarré i 4,5 år och vi har provat alla olika sorters skonkostfoder, allergifoder, probiotika, prebiotika, mediciner och allt som vi kan komma på, så började jag att ge henne ett nytt skonkostfoder för sex dagar sedan. Det är ett foder som är relativt nytt, det har funnits i ungefär ett år, och jag har funderat på att prova det men har inte gjort det för jag har tänkt att det nog inte kommer att hjälpa eftersom inget annat har gjort det.
Efter att ha diskuterat fodret med en kontakt hos den foderleverantören så bestämde vi att jag ska prova det på Raven. Jag var ärlig och sade att jag har absolut inga förväntningar alls på att det ska hjälpa mot hennes diarré, men kontakten gav mig en påse gratis för att jag skulle kunna prova det. Jag tänkte att det kan vara värt ett försök och även om det inte hjälper så har jag då i alla fall inte missat att prova även det alternativet.
Redan morgonen efter började jag att fasa in det fodret i det gamla fodret och sedan tre dagar tillbaka får Raven enbart det nya torrfodret. Under tiden har diarrén fortsatt precis som vanligt och jag hade ju som sagt inte några större förväntningar. Men så i går förmiddag när Raven gick på lådan och bajsade så kom det en korv! Den var liten och smal, men det var en korv. Jag blev både förvånad och glad. Jag vågade knappt tro att det var sant och tänkte att det kanske bara var en tillfällighet.
I morse när Raven bajsade kom det något korvformat igen och även i kväll kom det en riktig korv.
Tänk om det är sant? Tänk om det fodret faktiskt hjälper? Tänk om 4,5 års diarré äntligen är över?  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0