Första sprutan

Efter jobbet i dag var det dags för mig att få den första vaccinationen mot Covid-19. Det var den första sprutan av två; den andra ska jag få om sju veckor. Jag är egentligen inte så förtjust i att få ett vaccin som har tagits fram på så kort tid eftersom ingen vet så mycket än om följder och biverkningar av det. Jag är ju inte förtjust i att ta mediciner över huvud taget; jag tar ju inte ens smärtstillande om jag inte verkligen behöver det. Men det här vaccinet tar jag av respekt för de som är äldre och de som är i riskgrupper, och jag tar det helt enkelt för att vi ska kunna återgå till en någorlunda normal tillvaro och för att jag vill kunna umgås med vänner, gå på konserter, åka på Sweden Rock Festival och kunna göra roliga saker igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0