På jobbet med pojkarna

I dag hade jag min ledig-mitt-i-veckan-dag, och då åkte jag till jobbet med pojkarna. De hade en bokad tid hos veterinären. De fick sin årliga vaccination och klorna klippta. Arvid fick också lite lugnade för att vi skulle kunna kolla statusen på hans tänder. Det visade sig att han hade lite tandsten igen och ett par tänder som behövde dras ut. Veterinären var så snäll att hon gjorde det direkt i stället för att vi skulle behöva boka en ny tid för det. Vi passade också på att ta ett blodprov för att kolla hans värden eftersom han har kräkts några gånger. Allt såg bra ut. Skönt!
Vi tog också ett nytt prov för att se om han fortfarande har Calicivirus. Det dröjer några dagar innan vi får svar på det.
 
Sedan vi kom hem från veterinären har båda pojkarna varit lite avvaktande mot mig. Vidar gick direkt och gömde sig och var spårlöst borta i nästan sex timmar. Arvid har varit lite groggy och har vinglat omkring lite försiktigt. Ingen av dem har velat gosa med mig. Vi får se vad som händer när vi lägger oss för att sova. Kommer de upp i sängen som vanligt? Eller kommer de att undvika mig ett tag?
 
Jag hoppas att alla fyra kissarna vill mysa lite i kväll, för i morgon åker jag på sköterskekonferens.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0