En god gärning

När jag åkte till jobbet i morse var jag tvungen att stanna på vägen och tanka. När jag var färdig och satte mig i bilen igen såg jag något som låg på marken precis framför bilens vänstra framdäck. Efter att ha funderat en sekund klev jag ur bilen igen för att se vad det var; det kunde ju vara något viktigt som någon hade tappat.
Det visade sig att det var ett fodral med både körkort och kontokort i. Jag tog med det till jobbet och började jakten på personen på körkortet. Som tur var så var det inte ett -sonnamn så det gick lätt att hitta personen, men tyvärr inte något telefonnummer. Efter lite sökande på sociala medier fick jag dock en träff på en person med det namnet och en arbetsplats, så jag ringde till den arbetsplatsen och frågade om det jobbade en person med det namnet där. Det gjorde det. Jag lämnade ett meddelande och mitt nummer, och efter en liten stund ringde personen upp mig och på eftermiddagen kom vederbörande och hämtade sina saker, tacksam för återfå dem.
Det känns som att jag gjorde dagens (kanske veckans, månadens, eller till och med årets?) goda gärning. Om det händer mig så hoppas jag att någon ärlig person gör samma sak för mig.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0