Mot 2023

Min nyårsafton blev inte som planerat. Jag vaknade tidigt, åt frukost och borstade tänderna för att vara med på det tradionella, jobbiga och roliga två timmar långa nyårspasset. Men när jag tog på mig träningskläderna kände jag mig lite yr och blev både lite ansträngd och lite svettig. Jag insåg att om jag inte ens orkar att ta på mig träningskläderna så orkar jag nog inte att träna i två timmar. Jäkla förkylning!  :/  Jag har varit ordentligt sjuk sedan annandagen men kände mig aningen bättre i går. Eftersom hoppet är det sista som överger en och jag är envis så försökte jag nog inbilla mig att jag kände mig friskare än vad jag var när jag vaknade i morse. Jag tog av mig träningskläderna och lade mig på sängen tillsammans med kissarna och sov hela förmiddagen i stället.
I kväll var jag egentligen bortbjuden på nyårsfirande men värdparet ställde in för ett par dagar sedan på grund av sjukdom. Men eftersom jag också är sjuk så hade jag nog inte kunnat delta ändå och de senaste dagarna har jag ställt in mig på att avsluta året hemma tillsammans med katterna.
 
Det är nu bara drygt 3 timmar kvar av 2022. Året då vi äntligen kunde börja att återgå till en lite mer normal tillvaro igen efter två år med pandemi. Vi fick umgås igen och jag kunde åka på scrapträffar, festival och gå på konsert. Jag gjorde många roliga och trevliga saker, framför allt tillsammans med andra.  :)
Men det är också året då kriget kom till Europa och fortfarande pågår för fullt. Inflationen ökar och priserna stiger på allt. Olika tråkigheter avlöser varandra och jag själv funderar på vad jag ska göra med mitt liv. Antalet smittade med Covid-19 ökar mycket återigen, samtidigt som den vanliga säsongsinfluensan också slår hårt.
Tyvärr slutar det här året sämre än det började; det som såg ljust ut då har börjat att se mörkt ut igen.
Men trots att det verkar ganska deprimerande, så hoppas jag ändå att 2023 blir ett bra år.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0