Oplanerat besök hos optikern

Det blev inget scrappande i helgen, sjukdom satte tyvärr stopp för våra planer. Jag roade mig i stället med att scanna gamla foton.  :)
 
I dag fick jag göra ett lite halvakut besök hos optikern efter jobbet. Jag har varit väldigt röd i mitt vänstra öga i 16 dagar, vissa dagar mer och vissa dagar lite mindre. Men eftersom det inte har gått över så ringde jag till min optiker i dag. Trots att jag inte har ont så ville hon att jag skulle komma in redan i dag för en koll. Hon gjorde tre olika tester, bland annat så kollade hon trycket, och allt såg normalt ut. Hon tittade även efter skador på hornhinnan, men den var intakt. Skönt! Men eftersom något uppenbarligen inte är som det ska och jag är lite besvärad av det så bokade vi en ny tid om två veckor. Då ska vi göra andra undersökningar och eventuellt kanske min optiker skickar mig vidare på remiss till en ögonläkare efter det. Det känns i alla fall bra att det vi gjorde i dag såg bra ut, så får vi se vad de andra undersökningarna om två veckor visar.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0