Två veckor

Nu har det varit krig i två veckor. Ukraina ger ett hårt motstånd men Ryssland begår krigsbrott hela tiden genom att bomba civila mål. Tusentals civila har dödats och över två miljoner människor har hittills flytt landet. På många platser i Ukraina saknas det vatten, mat, el, värme, mediciner och sjukvårdmaterial. Hela världen kan se vad som sker men enligt Ryssland har de inte invaderat Ukraina och det pågår inget krig. Galet!
 
Jag lider med alla människor och djur. Jag har dåligt samvete för att jag har en skön säng att sova i om nätterna och mat att äta när jag är hungrig. Jag tycker inte att det känns bra att göra vanliga saker som att t.ex. träna när människor kämpar för sitt liv och sitt land. Jag tycker att det är svårt att planera in och se fram emot roliga saker som vi äntligen ska få göra nu när restriktionerna från pandemin är borta, det känns inte bra att göra det när så många människor har det svårt.
 
Nej, det här kriget är inte värre än alla andra krig och konflikter som har varit och är runtom i världen. Skillnaden är att det som händer i Ukraina är så nära oss och att det finns en förhöjd hotbild mot Sverige.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0