Dåligt slut på semestern

I morgon är det dags att jobba igen efter fyra veckors semester. Jag har gjort en del roliga och trevliga saker. Men vädret har tyvärr inte varit så bra, jag har bara legat på stranden en(!) dag på fyra veckor. Kan man reklamera semestern för att vädret inte var så bra som man hoppades?!?
Som om det inte räckte med vädret så slutade semestern ganska dåligt också. I fredags fick jag ju spendera sista semesterdagen på jobbet med Arvid. Han hostar fortfarande lite, men får smärtstillande och verkar må bättre. Förhoppningsvis har grässtrået försvunnit eller håller på att göra det.
Men den här helgen är en av de värsta helger som jag har haft. Raven mår nämligen väldigt dåligt. Jag vet ju att det börjar att närma sig dagen då det är dags för henne att vandra över regnbågsbron, så i början av min semester så bokade jag en tid för henne på mitt gamla jobb eftersom jag gärna vill att hennes egen veterinär hjälper henne när den dagen kommer. Eftersom hon trots allt äter väldigt bra och verkar lite för "pigg" så bokade jag ett datum i slutet av september. Då skulle vi få lite mera tid på oss och om hon då fortfarande verkade må ganska bra så skulle jag kunna boka om tiden till längre fram.
Men i torsdags morse åt hon inte upp hela sin frukost, vilket hon alltid gör i vanliga fall. I fredags morse var det likadant och efter att jag kom hem med Arvid från jobbet i fredags har Raven varit väldigt trött. Hon vill inte äta och hon rör sig inte så mycket utan ligger mest och sover hela tiden. Jag förstod direkt att hon inte kommer att orka att vara med oss i en och en halv månad till, så i fredags kväll bokade jag en tid för henne i morgon bitti. Hon får följa med mig till jobbet och bli en änglakatt.
Jag har varit hemma hela helgen för att vara med Raven så mycket som möjligt hennes sista dagar. Jag har pratat med henne och klappat mycket på henne. I dag bar jag ut henne på balkongen en liten stund. Hon tyckte ju om att vara där ute och jag ville att hon skulle få känna solen och få lite frisk luft en sista gång.
Det är så klart väldigt jobbigt och väldigt ledsamt att ta det här beslutet, men hon mår inte bra och det är min skyldighet att hjälpa henne nu.
Älskade Raven, om några timmar blir allt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0