Snöoväder och snart jul

Det är ett ordentligt snöoväder ute som det har varnats för sedan ett par dagar tillbaka. Det började tidigt på förmiddagen i dag och när det var dags för mig att åka hem från jobbet var det både slirigt, halt och väldigt dålig sikt. Men jag tog mig hem helskinnad och med bilen intakt trots att jag var på väg att glida av vägen vid ett par tillfällen.  :/
I morgon är det den sista arbetsdagen innan jul. Det är min sitta-hemma-och-svara-i-telefon-dag så då slipper jag att ge mig ut på vägarna, vilket känns skönt för det ska tydligen vara likadant väder i morgon också. På kvällen är jag bjuden till min vän Agnes på lite mat och dryck. Hon har utlovat icke julmat.  ;)
I morgon händer det också något som jag har sett fram emot. Då vänder det och vi går mot ljusare tider igen. Äntligen!  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0