Metallica x 2

Vid lunchtid i fredags åkte jag och en tjej som heter Emma till Göteborg. Vi skulle nämligen till Ullevi på kvällen och se Metallica. Det var den första konserten av två olika. De spelar alltså två kvällar på varje ort under turnén, men det är två helt olika konserter. Första kvällen med två förband och ett set med låtar, andra kvällen med två andra förband och ett annat set med låtar. Antingen köper man biljett till båda kvällarna (som jag gjorde) och får två olika konserter, eller så köper man en endagsbiljett till en av kvällarna och får en "vanlig" konsert. De har dessutom lagt scenen i mitten av arenan så att de har publiken runt sig, vilket gör att det blir lite mer "närkontakt" oavsett var man som besökare har plats. Med scenbygget och två konserter är det i mitt tycke en genialisk idé.
 
Fredag kväll: förband Mammoth WVH och Volbeat. Metallica spelade drygt två timmar och 16 låtar. Så bra!!!  :D
 
 
Lördag: Vi tog det lugnt i värmen och på kvällen åt vi väldigt god mat på restaurang "Contrast Public House".  :o)
 
 
Söndag kväll: Vi åt mat på "Tugg" innan vi begav oss till Ullevi för konsert nummer två. Förband Ice Nine Kills och Epica. Metallica spelade två timmar och 16 andra låtar. Lika bra som i fredags!  :D
 
 
Efter konserten tog vi oss tillbaka till lägenheten som vi hade lånat i helgen och där satte vi oss i den färdigpackade bilen och körde hem. Jag kom hem kl. 03.10 i natt och efter att ha ätit lite och pratat lite med kissarna somnade jag kl. 05.00 i morse.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0