Hur roar man en 10-åring?

Efter gårdagens BodyCombat-pass åkte jag till Gränna för att vara barnvakt åt min systerdotter. Jag funderade lite innan på hur man roar en tio-åring, men det visade sig att det inte var så svårt.
Vi började med en promenad i solen och köpte varsin kulglass på Grenna Glass. Efter det blev det lite soffhäng med prat om både det ena och det andra. (Det var mest barnet som pratade, hon pratar hela tiden.) Sedan var det plötsligt dags att laga mat (barn behöver ju äta) och mamman hade ordnat så att jag kunde fixa hamburgare och pommes frites åt oss.
Mätta i magen skulle vi fortsätta med soffhänget i väntan på att barnets val av program på tv-n skulle börja men plötsligt försvann barnet in på sitt rum pratandes med en kompis i telefon. Ungefär en halvtimma senare dök hon upp igen och då kunde jag ju inte låta bli att retas lite med henne om att det nog var en kille som hon hade pratat så länge med.  ;)
När hennes val av program äntligen började plockade jag fram chips och choklad som mamman hade köpt åt oss. Barnet försökte lura i mig att hon får vara vaken ända till midnatt på lördagar. Men nej, moster är inte så lättlurad, så kl. 21.30 sade jag åt henne att borsta tänderna och gå och lägga sig. Det gjorde hon. Utan protester.  :o)
Någon gång under natten när jag sov kom mamman hem så efter frukost i morse lämnade jag över barnet i min systers vård igen och åkte hem till mina kissar.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0