Gammal dopklänning

Nu är det färdigvalt bland mormors saker. Resultatet blev en väggklocka i form av ett fickur som jag sade redan när jag var ung (liten?) att jag ville ha, en del hushållsredskap, glas, vaser, dukar, ljus, några gamla foton, m.m. Jag tog också hand om mormors gamla bak- och kokböcker, flera av dem från 1940-talet, och en duk som mormor hade sytt och broderat till den första julen som hon och morfar var gifta (1942).  :)
Men jag fick nästan en tår i ögat när jag hittade min dopklänning. Den sydde min mormors mormor till sina barn 1899. Alla som har blivit döpta i den har fått sitt namn och årtal broderat längst ner på klänningen. Pojkarna med blått och flickorna med rosa. Med min närvarande familjs tillåtelse tog jag hem den.  :o)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0